Om oss
Factum är registrerat hos Finansinspektionen, www.fi.se och lyder under dess tillsyn.
Factums rådgivning omfattar alla typer av personförsäkringar och trygghetslösningar för privatpersoner, företagare och företag. Vi har även tillgång till specialistkompetens inom juridik och skattefrågor.
Factums förköpsinformation kan du läsa här
Information om Hållbara investeringar, klicka här
Partners
Vi är medlemmar i Hjerta, en av Sveriges ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande, Svenska Försäkringsmäklares Förening, och Insuresec, som alla verkar för högt förtroende inom försäkrings- och sparandemarknaden.
Vi tar fram skräddarsydda helhetslösningar inom försäkring och sparande för ditt företag och för dig som privatperson.
Du slipper göra jobbet själv och vi hjälper dig utvärdera skillnaden mellan olika försäkringsbolag och deras produkter.
Vi erbjuder en komplett genomgång av dina försäkringar och ditt sparande, berättar vad det finns för alternativ och erbjuder optimal placering utifrån dina önskemål och din specifika livssituation. Genom egna försäkringsupphandlingar kan vi erbjuda unika lösningar som passar dina behov. Det skiljer oss från många stora försäkringsbolag. Våra rekommendationer utgår helt från ditt perspektiv som kund.

Kontakt

Vill du bli kontaktad?
”*” anger obligatoriska fält
Dataskyddsombud: Kristina Hårdänge
Om kund har frågor om hur FACTUM behandlar personuppgifter eller vill infria rättigheter enligt denna klausul, vänligen kontakta FACTUM personuppgiftsansvarig via e-post: info@factum.nu DPO är pålagd tystnadsplikt och är skyldig att hindra andra från att få tillgång till eller kunskap om kunds personliga information om inte samtycke har erhållits. Sekretess gäller också efter avslutat arbete.
Hur Factum hanterar dina personuppgifter kan du läsa här.
Klagomålshänvisning
Har du klagomål
Så här gör du för att lämna ett klagomål.
För mig är det viktigt att du som kund är nöjd. Om du av någon anledning inte är nöjd med någon produkt eller en tjänst är jag tacksam om du tar dig tid att kontakta mig, så att vi har möjlighet att reda ut vad som hänt. Klagomål kan lämnas via mail eller post.
- Kontakta i första hand mig, din rådgivare, som har förmedlat produkten till dig.
- Om du efter svar från din första kontakt fortfarande inte är nöjd kan du kontakta Klagomålsansvarig där Factum Fond har sitt tillstånd. Kontaktuppgifter är info@factum.nu. Beskriv gärna skriftligt och så utförligt som möjligt, vad som hänt, vad du inte är nöjd med och vem du har haft kontakt med tidigare.
Vid investeringsrådgivning:
Skriv till e-post (klagomal@eastcapital.com) eller via postadress:
East Capital Financial Services AB
Att: Klagomålsansvarig
Box 1364
111 93 Stockholm
Vi strävar efter att besvara ditt klagomål utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi mottagit det. Om svaret kräver längre handläggningstid kommer du att informeras om detta.
- Om du efter svar från Klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till någon av följande instanser:
För rådgivning
Konsumentvägledning
Konsumentvägledare i din kommun
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, Sweden
Telefon 0200-22 58 00 (från utlandet: +46 8 22 58 00)
www.konsumenternas.se
Konsumentverket (KO) / Hallå konsument
Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad. Telefon 0771-42 33 00. www.konsumentverket.se
Hallå konsument, Box 48, 651 02 Karlstad. Telefon 0771-525 525. www.hallakonsument.se”
Info avseende Factum Fonds roll som anknutet ombud till East Capital Financial Services org. nummer 556988-2086
Factum Fond är ett anknutet ombud till East Capital Financial Services AB (ECFS) org. nummer 556988-2086
Factum Fond företräder East Capital Financial Services AB
De befogenheter Factum fond har inom ramen för detta samarbete är att bedriva invetseringsrådgivning och att motta och vidarebefordra order.
ECFS är ansvarigt för eventuell ren förmögenhetsskada som Factum Fond uppsåtligen eller genom grov oaktsamhet har orsakat dig som kund
Integritetspolicyn:
Klicka här för att läsa integritetspolicy »